صفحات

۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

شب از شب گذشت تو


تقدیم به همهء مبارزان راه آزادی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرا پیوند با یادت
دلیل رویش زخم است
زخمی بر فراز شانه های یاد
کز بار گران خاطرات دور روئیدست
مراپیوند با یادت
دلیل رویش مقیاس شب با شب
شب از شب گذشت تو ... شب در شب نشست من
و هنگامی که شب هنگام
الماس خروشت شیشهء شب را ترک میداد
نجوای غریبی در دلم پیچید
"غریبی در دلم با ترس نجوا کرد " بادی بود
"بادی شاخه های بید را واداشت تابر شیشه های پنجره پنجه بیاندازند"
   * * * * *       
شب از شب گذشتت بود آن شب
ای گلوی خستهء نستوه
ای فریاد... ای فر٬ یاد
اما من نشستم در شب اندوه
شب تکرار بی فردا . شب بیداد بی پروا٬
شب غسل برادر با گلاب اشکهای گریهء خواهر٬
شبی که چادر مادر کفن شد بهر فرزندش ٬
همان شب که پدر میگفت
 بادی بود" ... من اما کنون دانم که بودی بود"
کنون دانم که
...بودی بود٬ بودی هست و بودی نیز خواهد بود
کلموک ... تابستان ۶۸

۲ نظر:

مهربان گفت...

با اینکه زیاد اهل فن نیستم و به صورت تخصصی شعر رو دنبال نمی کنم
اما شعری که شما 21 سال پیش گفته اید (زمانی که من تنها 8 سال داشتم ) چند تا نکته را به من فهماند
اول اینکه سن شما از 40 بیشتر است .
دوم اینکه شما از همان ابتدا انسان متفکر و پراز احساسی بودید که همچین شعری را گفتید.در مورد پست قبلی که سراسر طنز تلخ بود باید بگم که بیشتر یاد شعرهای قدیمی افتادم .
در ضمن روحیه طنز شما را همیشه تحسین کردم مخصوصا در وبلاگ قبلی تان که بیشتر سر می زدم و مطالب را دنبال می کردم
زیرکی گفتا زعمر جنتی کس بداند سال عمر این "حمار" ؟ به اینجای شعر که رسیدم خیلی خوشم اومد . کمی تغییر روش و لحن دادید.
آن مقایسه مورچه و مقام عظما رو هم دوست داشتم . استدلال هاش و بقیه حرفها ش . این نشان از این دارد که شما فردی هستید با منطق کارهایتان را پیش می برید و در هر کاری همه جو.انب را می سنجید در یک کلام انسان یک بعد ی نیستید.
در هر صورت نوشتن در چنین فضائی با این همه خفقان و ترس و دلهره ای که در بین مردم هست نشان از شجاعت بی حد شما دارد که جای تقدیر د ارد
فقط شعر" بس که این آدم خره " کافی است که شما را هر جوری که دوست دارند عذاب بدهند . پس لطفا مواظب خودتان باشید . خیلی هم مواظب باشید.

مهربان گفت...

اگر دوست داشتید یا نداشتید
می توانید این کامنت را حذف کنید
من مشکلی ندارم عمومی باشد یا خصوصی باشد
هر طور که شما تصمیم بگیرید