صفحات

۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

مبارزین هشلهفتی و شام مفتی

حالا شما هر قضاوتی که میخواهید در مورد بنده بفرمائید. چه تحسین ام بفرمائید و چه تقبیح٬ چه بخ بخ بگوئید و چه اَخ اَخ٬ بنده باید این افاضه ای را که بمانند خناق گلویم را که در مقام مقایسه٬ گلوی اردک در حا ل ذ بحی را میماند را گرفته است را عرض  بنمایم  (این هم از سواد بالای ماست که در یک جملهء "منفصح" بر وزن "منبطل " و به معنی "فصیح" ٬ پنج عدد "ر" آوردیم) .
امروز دور از جون٬رگ فلسفی مان٬ نعوذ بالله ٬ بد جوری نعوظ کرده است . و ابراز لحیهء فلسفی نکردنمان قطعا کارمان را به جاهای باریکی خواهد کشاند٬ فلذا با عنایت به مثل معروف (آش کشک خالته) افاضات فلسفی مهم و مبسوطمان را بعرض مبارکتان میرسانیم.
در تحقیقاتی که در زمینهء علوم انسانی و ایضا حیوانی کرده ایم٬ متوجه این حقیقت شده ایم که انسانها و ایضا حیوانات٬ صرف نظر ازسن٬ شخصیت٬ شغل٬ تحصیلات٬ تربیت٬ اعتقادات و اصولن همهء "آلات دیگر" ٬ تنها به صرف انسان بودن " و نیز حیوان بودن" ٬ نقاط مشترکی دارند. بله؟ نخیر! آزادگی و گذشت و محبت و ظلم ستیزی را عرض نمیکنم. نقاط مشترکشان ٬خوردن
و آشامیدن و نفس کشیدن و خوابیدن هستند . در دنبالهء تحقیقاتم ملتفت شدم که بسیاری از آدمها "و ایضا حیوانات" مشترکا٬از بدست آوردن چیز مفت خوشحال ومسرور میشوند٬بخصوص اگر آن چیز مفت غذا باشد.و نیز منعلم"ایضا بر وزن منبطل و به معنای معلوم" گردید که بسیاری از آدمها  ( این دیگرشامل حیوانات نمیشود) تمایل دارند که معروف و مشهور شوند و صدا و سیمایشان از صدا ها و سیماها ی اقصی نقاط عالم پخش و نشر گردد. آیا تا اینجا با بنده موافقید؟ بله؟بله و زهر انار(!)
وقتی که هتل پنج ستاره ای باشد و غذای "مفصل" مجانی ای باشد و دوربین تلویزیونی باشد و نشریات داخلی باشند که عکس و اسم و رسم آدم را منتشر میکنند چگونه میتوان از این عزیزان (+) انقلابی که در زندانی به نام استکبار جهانی آمریکا عمری است که شکنجه میشوندو در بد ترین شرائط جسمی و روحی بسر میبرند ایراد گرفت که به میهمانی مهرورزانهء رئیس جمهورمحبوب کشورمان رفته اند(!) . حالا اگر ملاک حضرتعالی شراقت اخلاقی و عزت نفس میباشد این دیگر مشگل خودتان است  و دلیل نمیشود که از این عزیزان ایراد بگیرید. حالا هی این پیراهن عثمان را علم نکنید که آن خانم نویسنده(!) "خدا وکیلی طوری گفت نویسنده ام که فکر کردم خواهر دو قلوی ویکتور هوگوست". با وجود نوشتن کتابی بر علیه جمهوری اسلامی آنطور دل داد و قلوه گرفت که مسلمان نشنود کافر نبیند . خوب که چی؟ مگر قرار است که همه مثل هم باشند. بعضی ها نمیخواهند ویا نمیتوانند همهء پلهای پشت سرشان را خراب کنند. همه که نمیتوانند زید آبادی و باطبی و اسانلو و ... *۱ بشوند. برای جوری جنس هم که شده به شخصیتهائی چون سروش و گنجی و نبوی و ...*۲ و نیز همین حضرات نیاز داریم...

*۱و۲ــ متاسفم که خیلی هارا از قلم انداختم



هیچ نظری موجود نیست: